tisdag 17 september 2013

Blev lämnad ensam...

Med regnet droppandes från hjälmskärmen och Qråkan påklädd i ett regntäcke, promenerade vi ner till ridhuset för den allra första träningen där för honom.

Nu var det länge sen han var där när vi löshoppat och det blev en del snorklande när vi passerade hus och andra "asaläbbiga" saker på vägen dit.

Väl inne gick jag några varv innan jag satt upp och jag måste säga att han skötte sig utmärkt, det smattrade på taket, han blev lämnad ensam när ekipaget innan var klar och han tuffade ändå på bitvis riktigt bra.
Detta är saker han iofs aldrig brytt sig om och det är sååå skönt att inte sitta på en häst som gastar efter andra eller får en skruv lös om de blir ensamma!
Galoppen till höger fungerade bättre och han gjorde bra ifrån sig med några volter och uppridningar på meddellinjen.
Nöjd matte kan man väl säga.

Vi ska ju åka på programridning på lördag och jag ska styra runt honom i ett LB program, såklart ser jag det bara som träning och kraven på själva programmet är inte höga.
Bara "allt runtikring" fungerar, som lastning, framridning, gas och broms samt att han är koncentrerad på mig. Då är jag nöjd :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar