lördag 28 september 2013

Gett mig själv en regel!

Förhållandevis ofta ser man bilder på två hästöron taget uppifrån hästryggen, frågar du mig så tycker jag oftast att de visar en mysig ridväg och såklart alltid två gulliga öron.
Men, ju fler "knäppgökar" och unga hästar jag har suttit på känner jag att mitt telefonberoende faktiskt gått över helt när jag sitter till häst.

Lånad bild!

Förut svarade jag alltid glatt i telefonen och tog gärna bilder kors och tvärs, men sen något år tillbaka har jag faktiskt gett mig själv en regel.
På hästryggen rider man, punkt... inte håller på med telefonen och det av flera anledningar.

Först och främst naturligtvis säkerheten, det säger sig själv! Sen kan jag tycka att hästen kan förtjäna full fokus den lilla stund man sitter på, vår stund liksom.

Som vanligt är detta min åsikt som jag valt att eftersträva, vad andra väljer att göra när de sitter på sina hästar struntar jag högaktningsfullt i ! ;-)





1 kommentar:

  1. Låter som en MYCKET bra regel! Fokusera på dig och hästen..:)

    SvaraRadera