onsdag 11 september 2013

Kärnfrisk eller?

Jaha, då har jag varit på ett besök på VC för första gången på huuur länge som helst.

När jag var mitt inne i detta och detta så hann jag bli spyfärdig på allt vad läkare och vårdcentraler hette, när man mår som sämst behöver man ju vara som mest frisk för att mästra med att tala för sin sak OM man nu visste vad man skulle säga, jag är ju inte läkare.....

Summan av dagens besök var i alla fall att jag inte hade feber trots att jag är brännhet på pannan och blir ansträngd så fort jag rör mig, samt att jag inte hade några bakterier.

Det var ju såklart ett jättetrevligt besked MEN med facit i handen blev jag inte gladare på hur min kropp nu bestämt sig för att hantera detta, jag har ju förr fått feber och andra trista symptom när jag är som slitnast och verkligen måste slå av på takten och vila.

Nu har jag ju ändå haft en soft sommar där jag mått utmärkt och kunnat slappa, är det så att det är sviter från denna tragik, samt hela cirkusen med Tindra och den stundande rättegången som tar ut sin rätt.
Kanske när man kommer iväg på semester och ger kroppen möjlighet till total vila så passar den på att insjukna rejält, vad vet jag?

Hur som så kommer jag att ta det piano tills jag känner mig betydligt bättre, jag har gått på utbrändhetens väg förut och vill inte gå där igen.

Sååå det är bara att snyta näsan, plocka fram alla positiva tankar jag har och helt enkelt bestämma mig för att livet är underbart och jag snart är fit for fight igen!


Note to self!

Ska jag kanske ta en sväng i svampskogen, tja ingen dum ide.. eller ska jag ta boken och gå och lägga mig i soffan?
Vill ju vara frisk på Lördag när det är dags för en smitning till den kungliga huvudstaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar