fredag 27 september 2013

Nu går det inte längre....

Det har ju i princip varit sommar tills nu, dagarna har erbjudit runt tjugo grader och nätterna strax under tio.

Qråkan har alltså självklart varit naken då jag inte tycker att en frisk pälsklädd häst ska behöva gå med täcke i tjugo plusgrader!
Jag ser inga hinder att fortfarande vara naken för honom nu heller om det inte var så att han i dagarna börjat anlägga en riktigt björnpäls.
Trots att den är gosig och mysig så har jag ju för avsikt att träna och rida och då blir det smulan opraktiskt när pälsen blir svettig och får svårt att torka.
Klippa hoppas jag slippa i år då Qråkis ska få ett par månaders vila i vinter...

Så nu går det inte längre, igår kväll åkte täcket på, med reservation för riktigt varma dagar då åker det av!

Tyvärr ser han störtlöjlig ut då jag lade på honom ett "skräptäcke" jag sparat med fåniga stjärnor på, han får ha det några dagar för att kolla att ingen av hagkompisarna tänker nypa sönder det, innan jag lägger på hans horsewaretäcke som kostar sina tusenlappar ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar