torsdag 19 september 2013

Objudna gäster runt husknuten...

Jag fick snabb lindring av mina piller och struntade i att gå tillbaka till sängen..

Gick ut och packade lite höpåsar istället samt skurade hästarnas vattentunnor, när jag står där i godan ro ser jag bort mot stohagen att de skuttar runt och spejar efter något.
En älg tänker jag samtidigt som jag ser en person springa i buskaget, suck nu är det rymlingar igen från grannanstalten. Och visst var det så.
En bil kommer med hög fart upp på gårdsplanen och frågar om jag sett någon, ena killen slänger sig ur bilen och rusar mot stället jag pekar på och chauffören fräser nästan bort gruset när denne spurtar bort med bilen.

"Kul jobb" tänkte jag när jag såg ryggtavlan på den springande mannen, med min fysik skulle jag knappt kunna springa ifatt en snigel....

Nu saknar jag faktiskt att ha hund, det är inte skitkul att ha småbusar smygandes runt husknuten.
Jag får väl öva upp mina kissebebisar att kloa på objudna "gäster"

Påminner er om hur söta de är!!!!


Ännu har jag inte bestämt vad de ska heta, nu när jag pratar om dem blir det Stina och Stina och det kan de ju inte heta ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar