torsdag 12 september 2013

Poliser och hundar i min skog??

Hm, fick just veta att det smyger runt poliser med hundar här utanför...

Har det rymt någon "farlig" från vår granne ungdomsvårdsanstalten, letar de efter ett påkört djur eller ännu värre en förrymd livsfarlig brottsling...
Bygger upp ett obscent och läskigt scenario i mitt huvud.

Eller kan det vara så att Hollywood har nått oss på riktigt och alla Zombisar som någonsin filmats har hamnat i min skog och är på väg hit???
Drar ett djupt andetag och lugnar den skenande pulsen...
Jag hatar ju Zombisar vilket framgår tydligt här och inte minst här och här....

Jag ska ju ut och motionera Qråkan nu och det blir till att ha en långpiska i högsta hugg och kommer det någon buse hit får den med mig att göra, är jag bara beredd så är jag livsfarlig ;-)

Det kan ju också vara någon harmlös blottare, det har faktiskt hänt flera gången i våra krokar.
En gång hade vi en man som körde förbi oss ryttare (jag var då då i övre tonåren) och pillade och drog helt synligt och odiskret på sig själv. Vi gjorde stora ögon men anmälde såklart och jag vet inte vad som hände med honom.


En gång stötte vi på en blottare (som vi sett flertalet gånger) och ena hästen blev rädd och kastade av sin stackars ryttare som bröt benet, jag fick rida i full fart till närmaste hus och be om hjälp både att ringa ambulans till tjejen men också be dem få fatt på blottaren..

Sen hade vi en karl som kom till granngården med sjöstövlar och gick med stor njutning runt i gödslet, han var där väääldigt ofta och jag och Ullis följde bajsspåren i skogen mellan oss helt utan en enda fundering på om han faktiskt inte var av vänlig natur. Spännande var det i alla fall och vi stötte aldrig på honom...dynggubben...

Säg aldrig att det inte händer saker på landet! Såå zombisar kanske inte är helt omöjligt! haha


1 kommentar:

  1. Fått ta igen läsning nu, jäklar vad du hinner skriva mycket, även under semestern!

    Är rätt torrt med kantareller i skogen :( men finns massor av annat! För mig som inte kan identifiera mkt annat så blir det rätt tomt med svamp nu däremot...

    Hoppas kattungarna kommer snart! Visar de sig vara dåliga jägare så har Christin kvar vita kattungar som kommer vara jäklar på att ta möss om de följer sin kattmammas beteénde ;)

    SvaraRadera