torsdag 26 september 2013

Sagt under rättegången 2!

Det finns såklart mängder av info om vad som sades som jag har för avsikt att delge er, "goddagyxskaft" både från säljaren men också från hans vittnen.
Meningar och påståenden som är mer eller mindre upprörande och skrattretande!

En kommer här!

Under förhöret berättar säljaren om hur Tindra var att rida, tuff och med mycket attityd, hon var svår att kontrollera på hoppbanan då hon hade "en egen vilja" det vill säga hon ville inte hoppa när han höjde hindren.
Han berättade tydligt hur han fick lov att "visa vem som bestämde" och hur hon bemötte det med "mycket attityd".
Vidare talade han om att hon vid ett tillfälle bockat av honom när han provocerade henne och att hon även någon gång skulle ha rest sig och slagit runt.....
Min advokat frågade honom då om det inte slog honom en enda gång att hästen kanske hade ont?

Nej, svarade han med en uttryckslös blick och lätt vidöppen förvånad mun....

Daaaa?

Fast det gör jag inte..... JAG är ju snäll!

5 kommentarer:

  1. Alltså Anngelica, han kan OMÖJLIGT vinna detta ..
    Om han skulle göra det - lovar jag att käka upp mina gamla stallskor.

    SvaraRadera
  2. Du ser varför jag gärna skulle vilja ha ett transcript på mitt... Har fortfarande inte orkat fråga mer efter det dock så vet inte riktigt om det går att få ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det borde gå, men varför lägga energi att bli irriterad på det nu i efterhand? ;-)

      Radera