onsdag 25 september 2013

Sagt under rättegången!

Jag börjar (ledsamt nog) förstå nu varför det finns så mycket sönderridna hästar................

Om du ska lämna bort din unghäst/häst på inridning eller tillridning utgår jag att du förväntar dig ett skickligt bemötande av någon som naturligtvis sätter hästens väl och hälsa framför allt.

Jag måste bara ventilera något som sas under rättegången av honom jag har stämt, han bedriver just en sådan verksamhet...

Under sanningsed berättar han att han inte lägger stor vikt alls på hur hästarna rör sig eller står, varken i hage, box eller stallgång.
Inte heller tyckte han att det gjorde något om, citat -"hästen inte går med varje cell vid ridning" på fråga om man ska rida på en häst med en rörelsestörning eller hälta!

Lösningen på alla problem var att rida än mer på hästen, för fel kunde man stärka bort!



Tindra har försökt "tala om sin nöd" men han sa att hästen hade attitydsproblem bara, alltså blev hon klassad som dum och tvär när hon visade smärta.... Läxa upp och rid vidare :(

Sugen på att ställa dit din häst kanske, någon???

3 kommentarer:

  1. Usch vad trist. Stackars djur :(
    Hoppas att din/dina domare hade bättre förståelse för hur tokiga sådana här påståenden är nu bara!

    SvaraRadera
  2. Men de kan ju bara DÖMA TILL DIN FÖRDEL!! De måste ju tycka att han är dum i huvudet PÅ RIKTIGT! Är inte orolig alls att du kommer förlora. För DÅ har rättssamhället gått helt jävla käpprätt åt helvete.. Hoppas på en snabb rättegång så Tindra får sluta sitt lidande på ett värdigt sätt snart. Kram Rosie <3

    SvaraRadera
  3. Snacka om en dåres försvarstal!
    Förstår att det e hans sätt att hävda att han inte sett ngt på tindra men att uttala sig på ett sådant sätt borde ju rimligen endast slå tillbaka på honom själv. Jag blir bara galen när jag hör sånt där! Hoppas o tror att du vinner över honpm. Kramis Marie
    Att man bara kan förnedra sig på det sättet o säga ngt sånt

    SvaraRadera