måndag 2 september 2013

Stackars jag!!

Pass, pengar, piletter...

Packar och bockar av på listan, det blir väl sista rycket för att använda sommarkläder 2013 så det är lika bra att ta precis det man vill ha!

Har också roat mig (eh) med att betala räkningar, fyllt i en strukturundersökning, bokfört, packat höpåsar, tvättat kläder och vikt kläder. Just vika kläder är nog det tråkigaste jag vet snäppet efter att röja innan dammsugning.... (så det ligger lite kläder kvar om den underbara mannen kanske är sugen sen)

Idag får Qråkan vila då jag smått skrockfull inte vill utsätta mig för risk att göra illa mig dagen innan semester, eller... han kan ju i och för sig få skutta på linan en sväng ;-)

Har konstaterat på min favoritvädersida att det inte kommer att behövas släpas fram regntäcken till hästarna nu när jag är borta.
Faktum är att så här lite täcke har det nog inte använts på många somrar! Knappt något regn och knappt några insekter. Någon enstaka häst här på gården har haft insektstäcke några dagar här och där.

Ingen är gladare än hästarna tror jag, de hinner ha täcken på sig vintertid så det räcker och blir över!

Tyvärr är detta inte så långt ifrån sanningen i vissa fall :(
Well, jag lär inte frysa nästa vecka i alla fall, "stackars" jag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar