måndag 30 september 2013

Uttröttningsmetoden fungerar!

Höstskogarna är väl helt fantastiska nu, det är perfekt temperatur att rida i och det doftar så där mulligt skog. 
Ska njuta av varje dag utan snöslask, minusgrader och regn på tvären!!

Vi tog en tur runt på stigarna så hästarna fick se lite annat sen avslutade vi med ett litet pass på banan, Qråkis var lite "klämmig" vid silagebalarna som står uppställda längs med ena långsidan. 
Sist jag var där uppe blåste det och han höll på att skita ner sig totalt när det fladdrade till i en lös ände...
Häst(höns!)hjärnan kom minsann i håg det i dag och var misstänksam och tveksam till en början.
Envisa matte tråcklade förbi honom där tillräckligt många gånger att han ledsnade, uttröttningsmetoden fungerar, Bra!
Glädjande nog gjorde han en klockren fattning till höger idag på första försöket, så glad man kan bli för det lilla!

Dags att ta ett nytt exteriörkort på honom, här är ett ifrån Maj. Det är kul att se om det blir någon skillnad på dem, hemmablind som man blir när man ser dem hela dagarna :) 20130519

 Jag har ju gjort "läxan" minutiöst som massör Lollo gav mig och jag hoppas att det var där skon klämde lite....
På torsdag har vi återbesök av Lollo och jag hoppas såklart på ett stort A på alla punkter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar