fredag 4 oktober 2013

En förklädnad för synd!

Är i valet och kvalet för vad jag ska hitta på i helgen, hade ju tänkt smita en sväng i morgon om det som utlovat hade regnat på dagen/em.

Men nu verkar det endast komma en skvätt och kanske jag hellre ska vara hemma och fixa på gården istället.
Tanken hade varit att åka upp på Villa och hem mässan eller... den hade bara varit en förklädnad för den chokladfestival jag antagligen skulle ha syndat mest tid på....
Vi får se, än har jag inte bestämt mig.

Det finns ju lite småfix jag vill ha gjort här hemma innan vintern och lite annat dyker ju alltid upp som måste åtgärdas, nu har traktorjäkeln börjat ha glapp i låset till batteriet (som vi  börjat använda efter att alla kablar hänger i en uppbrunnen härva ovanför våra huvuden) så igår när jag skulle sladda ridbanan var traktorn stendöd.


Mutter och morr, tur att den underbara mannen kom hem just då för man måste vicka på kabeln samtidigt som man vrider nyckeln, lite svårt att nå batteriet från hytten.
Traktoreländet ska liksom bara fungera, jag måste ju få kunna sladda ridbanan några gånger i veckan samt hämta höbalar likaså!!!!

Tomten, jag önskar mig en ny traktor.. okej??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar