torsdag 3 oktober 2013

Jag kan inte andas!!!

Hur luktar det hos er därhemma när ni kommer in i huset, sniffar lätt med näsan och konstaterar att det luktar nystädat?

Här beror det på!

Om den underbara mannen beväpnat sig med sprayflaskor av alla det slag (han älskar att spraya medel på allt och mycket ska det vara!) så blir min första reaktion när jag kliver innanför dörren att jag nästan får ett astmaanfall trots avsaknad av astma.
Dessa medel är så himla starka så ögonen tåras och halsen snörps ihop, det krävs vädring och ännu mer vädring.
När jag ser honom gå lös med sina flaskor lämnar jag rummet direkt för att kunna andas, undrar vad för "nyttigheter" det är i flaskorna egentligen.


Den vanligaste doften här annars är helt osmickrande nog den traditionella dammsugarpåselukten, en oidentifierbar odör av nystädat sprids till allas glädje i hela huset när någon bestämmer sig för att snabeldraken ska rastas.
Vi har provat köpa luktkulor vilket säkert skulle fungera OM man kom ihåg var man ställt burken och i så fall komma ihåg att suga upp några vid påsbyte.....

Nåväl denna odör sprider ändå glädje då det i alla fall blivit dammsuget här hemma.


Är det bara hos oss det luktar illa när det är nystädat? ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar