måndag 11 november 2013

Be careful what you wish for.....

Denna höst blev faktiskt lite blötare än jag hoppats på och trots att vi inte har "lera" så blir det blött och söndertrampat i mina hagar, inte minst vid grindarna.
Tvärtemot vad vissa verkar tro så är det inte relevant att "göra hagar överallt bara för att jag har mark"och byta hagar för att hästarna ska slippa leran, det är omöjligt när man har tretton hästar för att det tyvärr omedelbart blir södertrampat i den nya hagen också.
Ett visst ansvar har man över de marker man äger och det är liksom ingen mening att få hela gården söndertrampad.
Sen skulle man ju kunna ha uppgrusade småhagar, men som jag redan flaggat om tidigare så lirar inte det alls med min filosofi att handha häst!

Jag går i smyg och hoppas på minusgrader för att det ska stelna till på marken, fast direkt när jag hoppas det så slutar jag hoppas på det då jag tänker på allt annat som blir krångligt med kylan...

Kyla utan snö = stenhård mark och svårt att rida(träna) ute
Kyla = frysa!
Kyla = tina upp vattenslangar då jag alltid ser till att det finns vatten åt hästarna ute.
Kyla = frysa!
Kyla = snöskottning och pulsa runt
Kyla = frysa....

Så, be careful what you wish for liksom!!

Nu har den underbara mannen lovat att se till att fixa något som ska stabilisera marken vid grindarna för oss människors skull. Det är inte skoj att bli blöt och helsmetig och när jag dessutom förra vecka halkade in under två hästar märker man ju att det är en säkerhetsfråga också.
Jag har världens bästa man!

Här har vi just tagit ett dopp i kalkbrottet

Passar väl bra med en sommarbild så här när man tycker att vädret börjar bli lite "ruggigt"?

Kommentera gärna i bloggen :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar