söndag 17 november 2013

Det lilla hjärnkontoret har fått tusen nya intryck och *bildbomb*

Sådärja, nu är tävlingspremiären gjord och jag är nöjd med vår prestation!

Bildbombar nedan och klämmer in text mellan bilderna om hur dagen gick, bilderna är klickbara för den som vill beskåda oss i storformat ;-)



Matte gullar lite med mig innan styret monteras på! :)

Det fanns så mycket att titta på.

Kollar så matte står kvar när det är lite läskigt....


Matte klappar mig för hon gillar mig.

Fin kille

travar förbi en läbbig gul häst ;-)

Duktig och lydig


Härlig bakgrund

Titta på Qråkans öga, det ploppar nästan ut, en gul häst :O

Han var superduktig på framridningen och kändes avslappnad och koncentrerad på mig till en början.
Sen dök det upp fler ekipage och han höll på att tappa ögonen när det travade förbi en gul fjording på ena sidan och galopperade förbi en haflinger på andra.
Kanske blev något för många på framridningen för en helt ovan fyraåring, men så kan det vara ibland så det är bra övning.
När det sen började galoppera runt hästar i hagen kände jag att det började bli för mycket och Qråkan spände upp sig rejält.
Fin kille

Ett och tvåååå, nu blir matte nöjd när jag springer så fint.

En fågelflock lättade från sjön, det missade inte Qråkan =)

Travar fint

Nu var det några hästar som körde rally i hagen, då vill ju Qråkan också busa och leka....
Då gick jag ut från framridningsbanan och skrittade utanför istället innan jag skulle få komma in i ridhuset.

Väl där inne var han ju redan riktigt spänd, han gick snällt i solkatterna men kröp förbi domarbord och dressyrstaket, läktaren med folk gick bra men så sprätte han lite grus mot sargen, AS äckligt!
Ingången skulle äta upp honom och jag fick genomgående "problem" i det hörnet där jag kom in och kom inte riktigt ända upp mot kortsidan vid domaren.
Men jag styrde runt utan att trassla med honom och vi genomförde programmet dock med en rejäl miss, en felfattning som kostade massor. Dessutom dras poängen ner när han spänner sig och småskyggar ibland...
Nu var det ju inte poängen i sig jag åkte ut för att få, utan rutin, och det tycker jag att vi fick... massor =)

Sötnäsan, spänd så det nästan blev blodådror på halsen... Liten..

Titta vad de leker i hagen där borta :)

Guuuullig!!!

När jag kom ut från banan parkerade Qråkan och såg jättetrött ut, inte fysiskt men det lilla hjärnkontoret hade fått tusen nya intryck.
Nu står han och äter sin lunch i hagen och är nog rätt så nöjd med sig själv, jag är nöjd med honom i alla fall och är glad att vi fick tillfälle att åka på en start innan vintern!
Tack Gnesta ridklubb för det ;-)

Film finns och självklart ska den bjudas på för beskådning sen, tack Lena för sällskap, fotografering och filmning <3


2 kommentarer:

  1. Duktiga fina ni! :) Ni kommer vara svårslagna när han fått lite mer rutin! :)

    SvaraRadera
  2. Så söt! Det är spännande för en liten att vara ute i stora vida världen.

    SvaraRadera