lördag 23 november 2013

Har ju glömt att skryta!!

Har ju glömt att skryta om min middag i torsdags då syrrans Linus kom och kockade i vårt kök..

Det är en fröjd att se på när någon som kan lagar mat och att maten smälte i munnen i en gastronomisk succé behöver jag väl inte skriva?

Linus putsar till köttet, Emelie och jag hejjar på!
Jag visade den underbara mannens favoritkniv och frågade om den dög, men Linus bara garvade åt den, hämtade sitt set med verktyg och satte igång.

Den underbara mannens tallrik, biff och hjortfilé med sallad,  potatisgratäng och rödvinssås med höstkantarell.

Min tallrik (ja, jag hann ju slafsa i mig en del innan jag kom på att fota) Allt samma utom potatisen, jag fick broccoli och squachgratäng i stället.
SHIT va gott det var och lyllos oss har haft rester ända till lunch idag.

Kul att träffa Linus och hans tjej för det inte blir så ofta, då de jobbar säsong i Sälen på vintern och jobbat sommar i Lysekil och Båstad ett par år nu.
Vi får väl se om vi kan locka dem att stanna i Trosa i sommar, det finns nog säkert något ställe som kan behöva en duktig kock som han =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar