tisdag 26 november 2013

Hur gick det då för Tindra?

Nu har det gått en månad sen han hämtade Tindra härifrån min gård, handen på hjärtat har det varit enormt skönt att slippa behöva se henne varje dag men samtidigt funderar jag såklart över hur hon mår och om hon lever?

Fallet är långt ifrån över då jag ännu inte fått tillbaka en enda krona på kontot än, den summa han satte in för att få hämta hästen kommer såklart inte mig tillgodo förrän alla pengar kommit in till advokaten och då ska väl alla kostnader för rättegången och min advokat först ska dras av innan jag ser ett enda öre.

Vet inte riktigt varför det drar ut så mycket på tiden då han säger att han verkligen har för avsikt att göra rätt för sig, själv skulle jag hellre gå till banken (eller ringa något institut där "alla" får låna) och ta ett lån för att göra mig skuldfri bums i ett sådant här fall.

JAG hatar att känna att jag är skyldig folk något och kan bara utgå att folk tänker som jag?
Nu kan jag också meddela att jag inte uppskattar när någon är skyldig mig pengar, jag har ju liksom redan agerat bank för hans pengar i över ett år......

Jag hade nog hoppats på att få höra något om Tindra och det hoppas jag än!


Någon som vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar