lördag 16 november 2013

Idag höll jag mig för skratt igen :(

Det har körts en hel del traktor idag på gården, ett par ton grus har flyttat ut i grindhålen!

Qråkan kollar läget.
Det blev rätt så okej och vi får se nu hur lång tid jag har torra fötter vid intag, hästarna tyckte det var urspännande att ha typ kattlådor vid grinden. Det har grävts, pinkats, skitits och grävts lite igen...

Det är kul med glada hästar och killarna leker ju rätt så mycket, jag kan i och för sig säga att jag kunde hålla mig för garv förra veckan när Qråkan kom in med en reva i sitt nya Horsewaretäcke och idag höll jag mig för skratt igen när Lilleman hamnade med sitt framben innanför Qråkans (nya horseware)täcke framme i bogen efter de hade stegrat sig mot varandra.
Något annat just move har de också lyckats med då Qråkan hade en liten "lucka" under pannluggen med lite torkat blod, han kan ju ha rifsat sig när han kliat sig mot ett träd eller så har det hänt något i leken.

Jag är verkligen FÖR sällskap och tycker inte att någon häst ska behöva gå själv men nu får Qråkis göra det ett tag då det är risk för skador för alla inblandade när de uppenbarligen är såååå himla "på" och lekfulla.
Och Qråkan är ju tänkt att ha som HEL ridhäst, däremot går han i en rejäl hage, inga smårutor för att tro att hästarna håller bättre.
En frisk och sund häst ska hålla för ett rejält race i en normalkuperad hage ;-)

Bilen är packad med nyputsade saker och Qråkan piffar jag till i morgon bitti inför hans tävling och nu ska vi snart åka till syrran som bjuder på mat i sitt nya alldeles egna lilla hus.
Ska bli gott och trevligt =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar