fredag 22 november 2013

Jag får väl lov att erkänna!

Ja, så var vi ju iväg på träning för Hubertus igår igen Qråkan och jag.

Även detta pass lades fokus på en avslappnad häst som ska "vilja" ta för sig och sträcka ut och ner sin hals, allt för att få all rörelse genom hela hästen och tusan va ryggen svingade på slutet.
Bitvis får jag väl lov att erkänna då personalen (jag!) såklart är och fipplar och drar i de där jädrans tyglarna (företrädesvis innertygeln) och mina försök till någon sorts hjälp för hästen inte blir någon hjälp alls.

Men det känns som att hjärnan liksom skickar osynliga signaler till händerna (Jo, dra i tygeln, dra lite mer i tygeln...)då jag inte verkar kunna styra detta så bra som man kunnat önska ;-)
Dra i innertygeln, dra lite mer.... Braaaaa

Vi gjorde en del övergångar, lite serpentiner och nosade på en (för mig) bortglömd rörelse nämligen framdelsvändningen.
Jag är supernöjd och ser fram emot att visa Maggan det vi övat på och berätta allt vi gjort.

Såklart ville Hubertus få klappa min uuunderbara häst ( med sand på nosen);-)

1 kommentar:

  1. Det låter som en tränare jag kan gilla, vill du ha sällskap nästa gång anmäler jag mig gärna!

    SvaraRadera