torsdag 28 november 2013

Mig äger ingen!!

Jag har blivit en fena på att åka kommunalt och hitta fram i stan, pusslade mig fram till ett mysigt ställe, "Cafe string" där jag åt en god lunch och kostade på mig att skölja ner med ett glas vitt. Bara för att jag kunde!

Där fiskade den underbara mannen upp mig för vidare färd upp till Sofia kyrka för den underbara mannens morbrors begravning.
Som alltid är det jobbigt med begravningar, man hinner tänka mycket, på den avlidne, dennes närmaste och jag blir alltid berörd av gråtande människor.
Inte titta på dem, inte titta på dem... blir ett mantra för mig som inte gillar att själv gråta, dessutom river begravningar upp minnet ifrån min pappas begravning vilken var såååå himla jobbig!

Efteråt fikade vi tillsammans och hann prata lite med släkten innan jag kidnappade den underbara mannen för att gå på bio (middag var inte att tänka på efter den enorma portion smörgåstårta, min utan bröd, vi fick på fikat).
Vi tittade på Mig äger ingen och jag tycker att den blev lite segdragen emellanåt men bjöd på skådespeleri av högsta klass.
Det var ingen film man garvade sig genom och jag hade en liten klump i magen när jag gick ut ifrån salongen.


Givetvis slaskade jag i mig lite (för mycket) godis och rapade fruktmentos när jag gick och lade mig.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar