tisdag 26 november 2013

Mina lyxproblem!

Blev en riktig pysselförmiddag i stallet, blev själv förvånad att jag inte började frysa och ville springa in när jag mockat klart :)

Först var jag tvungen att fylla på vatten i alla hagar vilket såklart alltid blir lite mer meckigt när slangar och vattenutkast fryser.
Jag skulle så gärna vilja ha vatten med värme på framdraget till alla hagar men det är såklart dyrt att installera plus att det oftast finns andra prioriteringar som ska göras här på gården innan mina lyxproblem ska lösas...

Sen roade?! jag mig med att "måla" fem boxar med antibitmedel då de hästarna har antagit svart bälte i att gnaga sönder stallet, det inte bara ser tråkigt ut, det blir kostsamt när plank och brädor ska bytas ut.
De små monstren har ju full tillgång till att gnaga bäst tusan de vill hela dagarna ute så jag hade nog hoppas på att de kunde vila käkarna inomhus...
Och den som vill prova nu får inte någon smarrig smak i sin mun!!


Ägnade mig även åt att plocka ner en skiljevägg på ett galler mellan två boxar, skurade vattenkoppar och krubban i den lediga box som ska få en ny hyresgäst på torsdag.

Har nu till lunchen letat efter hur tv sänder från globen, för om jag inte mirakulöst hittar någon som vill vara här på Fredag och vara lite gårdspassare så kan jag inte åka på Fredag som jag brukar.
Eftersom det kommer en ny häst är det omöjligt för mig att genast fräsa iväg då man (jag) vill ha mer koll första dagarna, kanske kan jag fixa så jag kan komma iväg på förmiddagsshowen för det är den jag vill se i alla fall.
Även här piper jag om ett lyxproblem, jag överlever förmodligen om jag blir hemma! ;-)
Men det vore skoj, då de inte sänder på tv ifrån fredagen alls :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar