onsdag 6 november 2013

Och där sprack karaktären!!

Lördag morgon på Strömsholm! Morgonstund har grus i ögonen, men jag hade sovit hyfsat skönt i min överslaf i alla fall.

Förmiddagens schema bestod av frukost, hästvård och ridning.
Efter frukost gick jag och den likasinnade grannen en sväng med våra hästar. 
Som jag skrivit här så gjorde Qråkan stora ögon för den värld han ställdes inför, men jag tycker han tog det bra. 
Hästar ska få titta på saker däremot gillar jag inte de som handlöst slänger sig och flyr...

Det var sen däremot med en klump i magen jag satt upp inför den första lektionen efter min dotters telefonsamtal, men väl uppe i sadeln blir man så fokuserad på sin uppgift och jag fick ett jättebra pass.

Vi red för Linda Andersson och Qråkan fick ett gott omdöme av henne, trevlig typ med ett bra temperament, välbalanserad för sin ålder (utbildning) och god arbetsvilja.
Vi nosade lite på skänkelvikning och när han väl fattade så tvärade han så fort jag tog tyglarna i skritt, så söt.. "Kolla matte, jag KAN!"
Skänkelvikning mot väggen, lite svårt, vad fan vill matte???

Aha, jag fattar!!

Phuuu, skritt rakt fram, se så fokuserad han är på mig. Han vill ju lyda, prestera och få beröm:)
Efter lunchen som förövrigt var supergod hade vi kostlära, jag fick väl någon ahaupplevelse och ska försöka tänka om i vissa lägen.
Ska försöka komma ihåg att ta något mellis ibland och i skrivande stund har jag gjort det varje dag.



Den ordinarie föreläsaren fick en akut sjuk häst så vår distriktskonsulent Lollo hoppade in och gjorde det med den äran!!

Smarrig smoothie


Något jag skulle tycka att fler tävlingsarrangörer borde tänka på är att erbjuda mat som är vettig i sin cafeteria. Hur många gånger har man inte stått där med långnäsa och endast erbjudits en slemmig varmkorv eller en lika slemmig varm macka.....
Ryttare är också idrottare och behöver lite bra energi för att vara på en tävlingsplats en hel dag och orka prestera.
Bullar och godis däremot finns det alltid gott om?

Deltagare som insuper kunskap

Dito på den andra sidan
 Sen var det dags för träningslära och min fasa blev sann, Crossfit även i år..... Hjälp!



Som jag skrev tidigare, ryttare är också idrottare.
Vi borde alla se det som vårat ansvar att vara i alla fall hyfsat vältränade så vi kan backa upp vår häst i olika lägen, kunna balansera oss på ett vettigt sätt och inte (min personliga åsikt) låta dem kånka runt på onödiga extrakilon!
Vi fick avslutningsvis genomföra ett crossfitpass vilket var riktigt roligt, men såklart ganska tufft för mig som inte är sååå vältränad, faktiskt så gjorde jag ett litet eget pass igår här hemma och förhoppningen är att jag ska fortsätta nu.
Qråkan förtjänar en stark matte som inte går sönder för att hon är lat, om jag inte gör det för min skull kan jag ju göra det för hans liksom??

Efter en dag i nyttighetens tecken sprack karaktären och vi frossade loss på vandrarhemmet med lite snask och lite vin.
Vi hamnade ett gäng brudar i ena dagrummet och pratade häst tills käkarna nästan gick ur led, vi hade så skoj och gnäggade säkert lite högt för ungdomarna kom och bad oss dämpa oss, oops :)



Och där sprack karaktären ;-)


Sen var Lördagens övningar klara och vi gick (smått stönande efter crossfiten) och lade oss!

Kommentera gärna i bloggen :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar