lördag 16 november 2013

Snacka om att ta sig friheter!

Jag har två väldigt speciella damer i stallet, de försöker ta över min roll som härskare och det gillar jag ej..

De gör precis som det passar dem, rör sig ogenerat över hela stallet och gården och igår såg jag dem i mina utemöbler precis utanför huset.
Snacka om att ta sig friheter!!

Jag pratar naturligtvis om våra små stallkatter Rosé och Bubbel, *allt ni ser här är mitt* liksom :)

Rosé är dessutom mer som en liten apa eller papegoja, hon ska sitta på axeln och Bubbel älskar att sitta innanför jackan.
Förra helgen när vi skulle löshoppa följde missarna efter oss så jag fick ringa efter den underbara mannen som fick komma med bilen och hämta "rymlingarna", han blev extra "glad" eftersom Bubbel just då bestämde sig för att krångla sig in i en snårig syrenhäck hos en granne och börja tvätta sig.
Där fick han ligga på gatan på alla fyra och locka efter en helt ointresserad katt medans Rosé redan låg på förarsätet inne i bilen och mös...
Dessutom är de totalt självmordsbenägna då de absolut ska skutta runt på ridbanan bland allt som händer där och ränna runt i hagarna mellan benen på hästarna som tack och lov försöker se sig för när deras kissevänner helt utan att se sig för tar sig fram.



Foto: Carina Nyström Einarsson
Men söta är de och välklappade blir de, alla i stallet klappar nog mer på dem än på sina hästar just nu, haha!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar