torsdag 7 november 2013

Solsken i röven!!

Nu har vi återigen bränt av ett pass dressyr för Jan-Ove Olsson, Qråkan och jag.

Superkul att min hästmassör Lollo Persson följde med och tittade på träningen, Qråkan är ju i uppbyggnadsfas och det händer massor med honom både styrkemässigt och balansmässigt.
Lollo kommer ut på Måndag igen för massage och hon såg idag precis det hon trodde hon skulle se på träningen hur han hanterar träningen och övningarna han får.

Jag blev glad över att hon tyckte att han var superfin och duktig (tror till och med att hon sa att jag var duktig:)) samt att jag blev glad över att Jan-Ove såg stor skillnad sen förra gången och vi fick lite nya uppgifter att "bita i"!

Ridmässigt känner jag att han orkar lite mer, ligger kvar bättre i formen och då inte dyker lika mycket han gjort tidigare när han börjar bli trött. Han lyssnar bättre på min underskänkel och formade sig bitvis riktigt bra i hörnpasseringarna.
Vi övade på mer energi utan ökad steglängd och övergångar utan att "sticka ut" något (eller några) ben!

Jag är sååå himla glad över min fina, lättlärda, kloka, glada, positiva, snygga, duktiga häst, lite stolt också då det faktiskt är jag som åstadkommer det han nu kan, såklart med god hjälp av Maggan och Jan-Ove, men dock så sitter jag i min sadel på min häst och gör jobbet.

Ibland kan man väl få ösa solsken upp i röven på sig själv! ;-)


Arkivbild!
Foto. Lena Wiberg.


1 kommentar:

  1. Ni är så duktiga! :) :)
    (mitt ridpass idag var långt ifrån sådär! tur man har trevliga pass också!).

    SvaraRadera