torsdag 5 december 2013

Det lär bli livat!?

Tittade just på väderleksrapporten så nu är jag väldigt glad att Qråkan står broddad och klar då det ska slaska hela Fredag och sen frysa på.

Det lär bli livat (inte minst i trafiken) med isgata a´la carte!?

Konstaterade igår när jag skulle lasta och åka till träningen att Qråkan faktiskt är större än jag verkar tro, jag skulle sätta på honom ett par boots stl L som satt som små kragar uppe vid kronranden och gick knappt runt...
Nu fick han lov att ha dem då jag alltid lastar och kör med brodden i, för man vet ju aldrig vad man möter vid urlastning.
Hellre "i värsta fall" ett broddtramp än en fläkning!
Någon som har tips på boots som verkligen ÄR large då mina Professional Choice nya fina vita såg ut som ponnystorlek...
Så jag fick använda ett par urgamla av okänt märke i neopren vilket gjorde dem lite töjbara ;-)
Små i storlekarna?

1 kommentar:

  1. Professional Choice ÄR små i storlekarna.
    Rappe har ju större hovar än Q, men det är så svårt att hitta bra stora boots. Du har nog lättare att hitta boots till Q :)

    Jag ser inte fram emot att köra till jobbet i morgon bitti i halkan.. jag börjar klockan 6 och har 2,8 mil att köra :/

    SvaraRadera