lördag 28 december 2013

Hamnar i ett läge av tvång!

Red på min fantastiska lilla häst igår efter en välbehövlig veckas vila för både honom och mig!

Polletten hade hunnit trilla ner ett hack och han var duktig som tusan.
Igår travade vi lite skänkelvikning och för första gången började han träda över lite åt båda håll, åt vänster är det lätt, åt höger krävs det lite mer övertalning. Inget konstigt alls!

Men jag måste ta tag i det här med ny sadel, det är inte så att sadeln ligger jätteilla alls på honom men den är snäppet för bred och det lilla gör att jag får svårt att "sitta på hans bakben" och påverka rätt utan att själv hamna i ett läge av tvång för min egen kropp, vilket såklart gör att det kommer spänningar i min ridning som inte känns naturligt liksom...
I en sadel som passar ska man ju hamna i rätt lod för optimal ridning, bara att ringa och boka tid där jag köpt mina tidigare sadlar, jag har ju två och kan lämna ena i inbyte och spara den jag gillar mest och hoppas att den kan passa Zessan sen när det blir dags för henne (vilket närmar sig med stormsteg, hon blir ju 2 snart! Jösses ;-))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar