söndag 15 december 2013

Herregud!!!!!

Herregud va himla asaäckligt ett dressyrstaket kan vara!!

Att det stod två julgranar med belysning på andra kortsidan där det också hängde två jultomtekransar på sargen störde inte Qråkan ett smack, men en radda vita låga staket... My GOD!
Jag ledde honom runt i ridhuset en bra stund innan jag satt upp för att vi över huvud taget skulle kunna gå (någon meter ifrån) längs den kortsidan.
Men sen kom Emelie in med en häst och det tog lite udden av det asäckliga staketet och på slutet kunde vi trava fint förbi om jag inte provocerade in honom i hörnet, vilket jag faktiskt struntade i.


Jag har märkt ibland när jag har varit iväg med honom att han blir helt annorlunda att rida, han "stänger" av sig lite, blir introvert och lite klämmig och trög (i våra mått mätt).
Bara att åka mer med honom och öva, öva och öva.

Jag är ändå nöjd med det pass vi gjorde trots att han drog mig ur sadeln i halterna som en dromedar, vilka han har gjort så fint annars. Men det är väl lite tjusningen med unghästar, det som fungerar ena dagen kan vara helt bortglömt dagen efter, det ska hur som bli kul att åka tillbaka till Brolöten på Tisdag och rida genom programmet!


Kul också att få en pratstund med Emelie, det är en tjej som verkligen vet vad och var hon vill, hon är också engagerad och intressant att bolla åsikter och tankar med.
Jag smet också in i stallet för att hälsa på Chrille och för att se på hans nybygge och ombyggnation av stall och sadelkammare, skitsnyggt!!

Nu har jag precis ätit en stor portion rester från igår och fått en välbehövlig och skön massage av bästa Gaby, nu väntar mockning och höpåsepackning....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar