tisdag 17 december 2013

Man hinner inte undan.....

Jahapp, programridning för Gustaf Swalling hos familjen Brolin på Brolöten med Qråkan! - Check...

Jag måste bara flika in hur underbar den hästen är att ha att göra med, han är som en dröm att lasta, att åka med och även fast han blir "dödsförskräckt" för saker på bortaplan tappar han aldrig sansen utan fungerar att kommunicera med.

Vi gick in i ridhuset i god tid och jag ledde honom runt under tiden Emelie red sitt GP-program på Briman, liiite högre än det LB:3 vi tänkt prestera i och det såg riktigt bra ut.
Vilket jobb hon lagt ner på den hästen, kul att det har gått så bra och det ska bli så kul att följa dem i bloggen under året som kommer!

Qråkan då?
Ja vi genomförde programmet utan missar, såklart drog han sig lång i haltena och travökningarna är ju ännu obefintliga, typ.
Jag hade lite mer motor i honom idag (för att vara på bortaplan) och ibland lurade jag mig att driva mer då hans takt är stor och det känns långsammare är det är... men på hemmaplan blir han istället lite väl "på" och snabb i tempot och jag måste tänka låååångsammare....
Knepigt det där!

Men, utan att spänna bågen skrapade vi ihop dryga 68% och sen fick jag lite bannor för att jag borde satsa liiite mer ändå.
När jag red lite mer efter programmet (och satsade lite mer) fick jag massor av beröm för hur fin Qråkis stundtals visar att han kan komma att bli. Och han påtalade att Qråkan var synnerligen lydig för att varit riden så pass lite som han faktiskt är, tack för det min välvilliga, fina häst.
Såklart slemmade Qråkan ner både högersidan och vänstersidan på Gustafs jacka och blev ursäktad för att han bara var fyra, själv vet jag ju hur snabb slemmulen är... Man hinner inte undan ;-)

Dagens bästa var att vi kunde både trava och galoppera precis bredvid det där asaäckliga dressyrstaketet i båda varv! Yey

Jag kan också meddela att jag faktiskt redan anmält mig till vår första tävling nästa år, tanken är att ta ut honom ganska mycket i lätta klasser så det blir skoj och enkelt.
Just nu känns det skoj, skitskoj!

Hittade btw något annorlunda i höslilagebalen idag, blev lite rädd när det trillade ut och jag trodde först att det var vår förra katt Drutten som hamnat där eftersom han försvann i somras...
Det var det tack och lov inte, men det var ingenting man ska ha i silaget.......

Bild på föremålet kommer!




4 kommentarer:

  1. Ni är redan ett bra team du och Q, ni kommer att bli ett toppen tävlingsteam! :-) heja heja! :-)

    SvaraRadera
  2. Olika varianter på blurrig Q går att se här nu: http://www.flickr.com/photos/s11_8/sets/72157627565106797/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du tar så himla fina bilder! Blir så glad över alla fina bilder som finns på hästarna som finns eller funnits här <3

      Radera