onsdag 11 december 2013

Note to self...

Note to self...

Gå riktigt långt bakom med låååång töm när du tömkör Qråkan!
Ha inte en tuss papper i ena näsborren då du gör detta, du får inte rätt mängd luft!

Hade planerat att gå ner till ridhuset och rida ett pass för att "rida lite på vågen" av träningen igår, men när jag precis skulle ta ner sadeln från sin hängare började jag störtblöda ur näsan. Skit!
Fick vänta ett bra tag på att det ville sluta och då kände jag inte för att sitta till häst om det skulle återkomma, så planen ändrades till tömkörning istället.
Lite lättare att fixa med papperstussar nere på marken.....

Den kära bruna pälsklingen var så himla pigg, busig och helt inne i sin bubbla av tossighet att jag fick tjata och tjata om det arbete jag förväntade mig att han skulle utföra.
Satan va han är PÅ nu!
Han har förmodligen varit i Spanska ridskolan i något tidigare liv för han utför tiopoängsmässiga caprioler, helt utan kommando dock då detta roar mig föga men att skälla på honom och bli arg kan jag nu meddela att det endast triggade honom.


Det roar mig heller inte att behöva gå så långt ifrån honom för att slippa få en spark då man tappar lite känsla, men såklart håller jag mig på det avstånd som krävs för att undvika just de där hovarna...

Idag utökade jag mitt vokabulär något för inte var det enkom fina ord jag kallade det yrsliga djuret, det blev i alla fall lite jobb utfört och på slutet travade han faktiskt riktigt lugnt.


Söta skithäst!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar