onsdag 21 augusti 2013

Rörde runt i grytan!

Även igår var det full fart här i stallet med massa trevliga människor att småprata med hela dagen, men nu är det slut för denna gång.

Men det var dags för skoldag på banan för Qråkan så trots att jag egentligen hamnat i komaläge efter en intensiv dag (koma bla pga detta och fortsättning) så spottade jag i nävarna tog fram min envishet och sadlade på.
Hängde med Gaby ut på en skrittrunda i skogen innan och sen övade vi på vår läxa på ridbanan.
Igår var han lite ofocuserad, spejade upp mot skogen och han gjorde några försök till att slänga sig för "något", men då var jag desto mer focuserad och rörde runt i grytan för att han bara skulle lyssna på mig.

Jag är riktigt nöjd med passet då vi lyckades få till några bra övergångar och några bra fattningar, visst blev det några missförstånd här och var men ridmässigt känns han starkare och mer ridbar för varje gång.
Igår red jag några minuter längre i och med vår utskritt innan men man måste tänja lite på gränsen för att kunna stärka mer för att orka mer och mer :)

Qråkis var enormt nöjd med sig själv efter och stod som ett ljus när jag duschade av honom, han ser så kul ut när han blir lite "viktig" som en stor stilig ridhäst som kan ALLT!

*arkivbilder från vår absolut första träning i Juni -2013*



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar